21 May 2018

Safe Solutions tecknar ramavtal med Skanska Sverige

Safe Solutions har tecknat ett ramavtal med Skanska Sverige AB avseende aktiv övervakning av Skanskas anläggningar i Sverige. Avtalet innebär att Safe Solutions ska installera Den Digitala Väktaren på anläggningarna. Det huvudsakliga uppdraget för Den Digitala Väktaren kommer bli att

• Skydda anläggningarna mot intrång när de är stängda genom en aktiv och kontinuerlig övervakning.
  • Fungera som processhjälpmedel när verksamheten är i drift. Öka tryggheten och säkerheten på anläggningarna i samband med ensamarbete.
  • Säkerställa och dokumentera trafik på vågar, att det är korrekt last, vikt etc.

Arbetet med att säkerställa Skanskas anläggningar är påbörjat och kommer fortgå löpande. Safe Solutions erbjuder en lösning på många av de utmaningar som finns i exempelvis grus- och bergtäkter. Det är ofta stora områden, anläggningarna har värdefulla maskinparker som förutom egenvärdet är viktiga för produktionen och ensamarbete är frekvent förekommande.

Kontakta oss

Vill du veta mer om hur vår Digitala Väktare kan skapa trygghet för dig och effektivisera din bevakning? Ring vår kundtjänst på tel. +46 (0) 40-18 49 10 alt. fyll i om du vill bli kontaktad av oss via telefon eller e-post nedan, så tar en av våra erfarna säkerhetsrådgivare kontakt med dig.

Bland våra kunder

Safe Solutions erbjuder unika och intelligenta övervakningslösningar med larmfunktion utifrån ditt behov. Allt för att säkerställa din verksamhet – oavsett omgivning, ljusförhållande, tidpunkt eller avstånd.

Adress

Höjdrodergatan 23