25 Jan 2017

Pamica AB förvärvar majoriteten i säkerhetsbolaget Safe Solutions och dess dotterbolag

Pamica AB förvärvar via Safe Solutions Holding AB, majoriteten av aktierna i Safe Solutions AB. Övriga ägare är grundaren Magnus Frönserius och delar av ledningen. Förvärvet är det tredje av ett antal planerade investeringar i svenska onoterade bolag.

– ”Det är med stor tillfredsställelse vi gör vårt tredje företagsförvärv. Vi ser Safe Solutions och deras tjänster som en mycket intressant aktör på säkerhetsmarknaden. Tjänsterna som har ett högt teknikinnehåll jämfört med traditionella säkerhetsföretag känns som en mycket bra plattform för fortsatt tillväxt då det pågår en rörelse mot mer IT-byggda lösningar i hela säkerhetsbranschen. Det finns en enorm potential för tillväxt av både volym och lönsamhet och därmed etablera bolaget som en av de större aktörerna inom sitt segment i Sverige”, säger Pamicas grundare Jan-Olof Svensson.

– ”Vi har under en tid sökt efter en partner för att ta företaget till nästa steg och känner att vi hittat rätt med Pamica eftersom Pamica är det vi behöver – en finansiellt stark ägare som kombinerar traditionell kompetens med aktivt entreprenörskap på ett mycket bra sätt”, säger Magnus Frönserius, ägare och grundare av Safe Solutions.
I samband med förvärvet tillträder Anders Hallberg som ny verkställande direktör. Anders har lång erfarenhet av ledande befattningar inom IT-branschen.

Safe Solutions har varit aktiva på den svenska marknaden sedan 2010 och är idag den största aktören inom aktiv övervakning. Hela processen sker i egen regi för att alltid leverera en hög kvalité. Bolagets fokus är att övervaka stora ytterområden för att eliminera att obehöriga tar sig in på en anläggning. Idag sköter Safe Solutions övervakningen på bla. Byggarbetsplatser, Byggvaruhus, Åkerier, Återvinningsstationer, Grus/Bergtäkter mfl.
Bolagets tillhandahållna övervakning ersätter den traditionella väktaren med en intelligent övervakning för en kontinuerlig övervakning dygnet runt, året runt som en tjänst med målet: Övervaka – analysera – larma – dokumentera.

För frågor eller mer information, vänligen kontakta:

Pamica AB
Jan-Olof Svensson

Safe Solutions AB
Magnus Frönserius

Kontakta oss

Vill du veta mer om hur vår Digitala Väktare kan skapa trygghet för dig och effektivisera din bevakning? Ring vår kundtjänst på tel. +46 (0) 40-18 49 10 alt. fyll i om du vill bli kontaktad av oss via telefon eller e-post nedan, så tar en av våra erfarna säkerhetsrådgivare kontakt med dig.

Bland våra kunder

Safe Solutions erbjuder unika och intelligenta övervakningslösningar med larmfunktion utifrån ditt behov. Allt för att säkerställa din verksamhet – oavsett omgivning, ljusförhållande, tidpunkt eller avstånd.

Adress

Höjdrodergatan 23